Friday, July 20, 2012

Salam Ramadhan

Assalamualaikum ! Selamat menyambut bulan Ramadhan yg mulia ni . Haih,seronoknya! Suasana bulan puasalah yg paling seronok sebenarnya . Tenang jeee .. hurm , banyak cerita aku nak luahkan kali ni . First of all , hari isnin minggu lepas aku naik pentas .. Kenapa ? Sebab aku menang teka berat tembikai .. macam tak percaya je owh ! Punya ramai yg teka , aku menang :D bayar lima posen je , dah dpt sijil . Anjuran kelab   keusahawanan . Then , hari Sabtu tu sukan tahunan . Best sgt . Tapi rumah sukan aku last sekali , Rumah Gamma . Aku pelik betul laaaa ,asal aku masuk rumah sukan tu mesti last. Dari sekolah rendah lagi . Nasib baik tahun lepas kat SMKSeriKundang Tioman dpt no satu :D kiukiukiu .. Takpe , tahun depan ada lagi . hehehe ..Then , selasa rabu khamis aku pergi kem . Yeah , kem kenaikan pangkat sarjan&staff sarjan . Huih , gila lah kem nih . Penat dan sangat susah . Tiga hari aku kat sana , berus gigi .. basuh muka .. tukar benda-benda kat dalam je modal aku nak wangi . Itu pon balik rumah mak aku kata bau aku mcm hantu . ByTheWay , sekolah aku cuti jumaat hari ini . Sebab nak bagi rehat kat kitorang . Baik lah PnNazli ni . Okey back to our topic , kem ni aku dpt pengalaman baru . Nak tahu apa ? heheheheeh , aktiviti pangkalan 'ikhtiar hidup' . Kena tangkap ikan keli guna tangan . Walaweyh , mula-mula tu memang mcm haish .. ragu-ragu je nak tangkap . Kan ikan keli tu ada bisa .. aku boleh tanya kat pegawai tu , kalau kena bisa tu boleh mati kan . Dia gelak je .. dia kata , demam je .. takde lah sampai mati . Was-was gak , tapi dia bagi 2 jam je nak tangkap dan masak sekali . Adoiii , setengah jam berlalu , aku still tak dapat tangkap . Tapi , aku tengok ada budak nih dah tangkap sampai 4 ekor .. aku dah tak boleh sabar dah . Aku terus terkam je ikan keli tu , dah dpt tapi terlepas sbb ikan tu kan licin .. dua tiga kali dah dpt tapi terlepas . Last nye , aku pegang kuat-kuat baru dpt ! yeah, menjerit-jerit aku sbb dpt tangkap . Aku dpt tangkap 2 ekor .. hewhewhew ^-^  Alhamdulillah , semua aktiviti pangkalan aku dah buat yg terbaik . Ujian kecergasan ngan ujian kerohanian pon aku buat yg termampu . daaaaaaaan , aku dpt pangkat Staff Sarjan :D heeeeeeeeeee , bangga lah sikit . okey , minggu depan hari isnin start ujian 2 :P mak ai , aku tak study apa pon . minggu nih kem punya pasal tinggal kelas . Haih , takpe .. kakteh balik :D boleh suruh dia ajar aku .. hehehehe , Hurm .. muka aku dah mcm panda balik ..... baru putih , dah hitam balik . grrrrrrrrrr .. esok sahur apa erk ?

Okay , till here . Salam :D

No comments:

Post a Comment